35 Kilo Veren Genç Kızın Başarı Hikayesi

Yasemin Çimen gençlik yılları boyunca gülüp eğlendi ama on yıldır herkesten sakladığı bir sırrı vardı.

13 yaşında 54 bedene ulaşan sanat öğrencisi, yemeğin bir “düşman” olduğunu anladıktan sonra kendisini tamamen değiştirdi.

Yasemin Hanım’ın, gençlik yılları boyunca kendine güveni vardı ve mutluydu. En sonunda 12 sene boyunca sakladığı bir sırrı itiraf etti.

Yasemin hanım: “Kendime apaçık güvenim yok. Her ne kadar tanıdığım insanlarla rahat olsam da, kendimi güvende hissettiğim çevreyi terk edemiyordum, seyahat edemiyor, yeni arkadaşlar edinemiyordum. Basitçe özgür bir dünyada tutsak kalmıştım ve bir çıkış yolu bulamıyordum.”

“Tabi ki gençliğimde en çok çektiğim sıkıntı, kilo almaktı ve devam ediyordu.”

Lise eğitimim bittikten sonra İzmir Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar bölümünü kazandım ve değişime başladım.

Yasemin hanım: “Eve geldiğimde beyin sağlığı üzerine çalışmaya başladım ve beynimin yemeğe duyduğu isteği nasıl algıladığını anlamaya çalıştım.”

Hayatımda yaptığım ufak değişikliklerin, kilomu arttırdığını fark ettim.

Üniversiteye başlayınca 44 bedene incelmem bir tesadüf değildi. Fakat yine yeme alışkanlığım ile kolayca kilo alabiliyordum.

Kilolu olmaktan memnun değildim ama insanlar benim çok mutlu olduğumu düşünüyorlardı.

“En sonunda çıkış için bir yol bulup kontrolü elde etmem ve sürdürmem gerektiğini anladım.”

Yasemin Çimen, kilo vermek yerine, sağlıklı olmaya çalıştı ve 18 ayda 35 kilo verdi. Elbiseleri küçüldükçe, kendine duyduğu saygı da gerçek bir özgüven algısı ile beraber arttı.

Gerçekten diyet olarak tanımlanamayacak bir sağlıklı beslenme programı olan Beraber Zayıflıyoruz’a katıldım. Bu programa çok önem vermeliydim. Bu programda öğrendiğim temel şey, bedenimin kilo almaya nasıl tepki verdiği ve kilo vermeyi nasıl istediğiydi ve buna porsiyon kontrolü ile başladım.

Yemek yemeyi gerçekten çok severim ama doygunluk hissine çok fazla yedikten sonra erişiyordum bu yüzden önce bu alışkanlığımı tamamen değiştirdim.

Yasemin Çimen: “Önceki kadar hızlı olmasa da kilomda değişiklikler başladı.” diyerek devam etti.

“Kilom düştü ve o şekilde bir süre sabit kaldı. Aslında bu kiloda bir buçuk sene kaldım. Bu yüzden başardım gibi hissettim.”

Yasemin Hanım’ın yeme alışkanlığında yaptığı değişiklikler çok basitti. İlk defa kahvaltı etmeye başladı, tost yemek yerine kepekli ekmek ile yoğurt yemeye başladı. Öğlen yemeğinde tavuk ve pirinç gibi protein içeren yiyecekler, salata ve çokça sebze tüketti.

zayıflama

Akşam yemeğinde patates, biftek ve ev yapımı soslu sebzeler yiyordu. Eğer atıştırmalık ihtiyacı olursa bir avuç kuruyemiş ya da havuç ve meyve gibi proteinlere yönelirdi.

O tüm işlenmiş yiyecekleri, hazır sandviçleri, ekmek ve çayına şeker atmayı tamamen bıraktı.

Yasemin Çimen: “Hayatım boyunca obezite ile mücadele ettim ve öğrendim ki tek yapmam gereken sağlıklı olmaktı. Evet her şey bu kadar basitti.”

“Grupta kilo vermek için herhangi bir baskı yok, kilo aldığımda azarlama da yok. Sadece cesaretlendirme ve bol kahkaha vardı.”

Bir yıllık yaşamını ve yeme alışkanlığını şekillendirdikten sonra grupta lider olması için cesaretlendirildi ve iki yıl içerisinde Yasemin Hanım’ın grubuna katılan kadın ve erkekler fazla olan kilolarını verdiler.

İzmir’de yaşayan Yasemin Çimen, günün bir kısmını çarşıda teyzesinin yanında  turistlere hediyelik eşya satmakla geçiriyor. Eğer daha kilolu olsaydı bu işi asla yapamayacağını düşünüyor.

Yasemin Çimen: “Hayatımı sadece çevremdeki bir kaç kişiyle sınırlamak beni çok kötü hissettiriyordu. Bu tamamen kilolarım ile ilgili idi. Ama kilo verdikten sonra, her şeyi yapmaya hazırdım. Teyzemin yanında biriktirdiğim paralarla en kısa zamanda kız arkadaşlarımla bir tatil planı yapmayı düşünüyorum.

“Çok zor bir işti ama ben fiziksel ve duygusal olarak artık mutluydum.”